piątek, 22 stycznia 2016

TOP 5 moich ulubionych akcesoriów krawieckich


Czy da się bez nich szyć? Pewnie, że się da! Tylko po co?:)


Przyznaję, że nie są to akcesoria pierwszej potrzeby. Przyznaję również, że długi czas bez nich szyłam i ubrania też powstawały. Jednak od momentu kiedy pojawiły się w moim kąciku krawieckim-nie potrafię się bez nich obejść. Bo nie tylko ułatwiają mi samo szycie, ale jakby nie było-mają też wypływ na jakość ubrań, które tworzę.


1. PRASULCE

Zanim je kupiłam, prasowałam wszystkie newralgiczne miejsca, naciągając tkaninę na brzegi deski – Beata Andres w swojej pracowni , wbiła mi do głowy jak ważne jest nadanie kształtu wszelkim cięciom w trakcie prasowania! Ale to na stronie Craftsy pierwszy raz zobaczyłam jak Alison Smith zaprasowuje zaszewkę piersiową na „tailor’s ham” . A kiedy skończyła, szybciej zabiło mi serce, bo zaszewka miała idealnie zaokrąglony kształt <3 Od tego momentu, spać po nocach nie mogłam, aż do dnia kiedy po długiej podróży (bo aż z Anglii-dziękuję Natka) wreszcie do mnie dotarły! Ja wiem, że na desce da się zrobić wszystko, ale jeśli mam szansę na ułatwienie sobie szycia/życia - to z niej korzystam! Zaszewki piersiowe? Perfekcyjnie zaprasowane! Szwy rękawów? Idealnie rozprasowane! A przecież nie od dziś wiadomo, że umiejętne prasowanie uszytych ubrań, to jeden z najważniejszych elementów profesjonalnego krawiectwa



2. NAKŁADKA NA ŻELAZKO

Nie ma szycia bez żelazka! Po prostu nie ma… Tkaniny trzeba prasować, potem w trakcie szycia ciągle coś rozprasowujemy, zaprasowujemy albo naprasowujemy. I tak każdego dnia J Dlatego nakładka jest w moim przypadku niezbędna! Niestety, zanim założyłam ją na żelazko, kilka razy zdarzyło mi się przypalić klej z kamelówki do stopy-a raz nawet tego nie zauważyłam i został ślad na jednej z ulubionych koszul mojego męża, kremowej na dodatek L Poza tym, że nakładka chroni samo urządzenie, to chroni też materiały przed wybłyszczaniem-dzięki niej możecie zapomnieć o prasowaniu przez ściereczkę czy też kawałek jedwabnej organzy! Kolejne ułatwienie do kolekcji!



3. STOJAK NA NICI

Jak widzicie na zdjęciu, w mojej maszynie zupełnie nie mam szans zainstalować dużej szpulki. I choć mam całkiem spory wybór kolorowych nici na mniejszych szpulkach, to czasami naprawdę potrzeba mi tych w większej wersji. Na dodatek-są bardziej ekonomiczne J Jak ktoś ma ochotę, sam może taki stojak wykonać-kawałek drewna i drutu powinny sprawę załatwić!




4. MANEKIN

Manekin jest ze mną już kilka lat. Przeżył trochę przeprowadzek, notoryczne zmiany rozmiaru, zaczepki mojego kota, a nawet jakiś upadek! I muszę przyznać, że jak na kawałek plastiku to jest w całkiem niezłej kondycji. Dostałam go jeszcze kiedy szycie nie było żadnym priorytetem, wyciągałam maszynę od czasu do czasu, żeby uszyć jakąś prostą sukienkę. Ale kiedy już stanął w moim mieszkaniu okazało się, o ile łatwiej jest coś upiąć, zaznaczyć, dostrzec i poprawić błędy, kiedy nie trzeba się samemu gimnastykować przed lustrem. Najbardziej przydatny jest w momencie, kiedy mam już wykrojone wszystkie elementy i je na nim upinam. Wtedy się okazuje, czy wszystko pasuje: materiał do formy, forma do materiału i obie te rzeczy do mojej sylwetki.


5. NOŻYCZKI DO HAFTU

Nożyczki do haftu-narzędzie wielofunkcyjne, które mam cały czas pod ręką! Czasami służą za prujkę, czasami za górny transport w maszynie, czasami za śrubokręt ale też czasami zdarzy się nimi coś uciąć J Niby lubię gadżety, ale w trakcie szycia staram się ograniczyć rzeczy na blacie do minimum. Dlatego po mojej prawej leży jedynie mydelniczka ze szpilkami i właśnie te malutkie nożyczki, którymi wspomagam się w każdy możliwy sposób. Uwielbiam je za to, że mają stosunkowo długie i cienkie ostrze-nawet w najbardziej ciasnym szwie, w najgorszej dzianinie, prucie to przyjemność J



A Wy? Macie swoje ulubione akcesoria?

A.





7 komentarzy:

  1. Prasulce wyglądają super! Zastanawiam się, czy nie dało by się ich jakoś w domu zrobić. Ja się nie mogę obejść bez małego kosza na ścinki i kawałki nici zrobionego z wiadereczka po serku, nigdzie mi się nic nie wala

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście, że można zrobić samemu! Podsyłam link do tutoriali:
    http://www.tillyandthebuttons.com/2012/08/how-to-make-tailors-hams-and-sausages.html
    https://www.youtube.com/watch?v=u2L4izqQ8_s
    Jak zdecydujesz się zrobić sama-koniecznie daj znać!
    A jeśli chodzi o ścinki, to w pierwszej szufladzie biurka na którym szyje, mam plastikowy pojemniczek do którego wszystko wrzucam-zamykając szufladę robię szybki porządek;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja lubie ulatwiac sobie szycie bez zbednych kosztow-kosz na scinki to karton po proszku do prania wylozony workiem na smieci,do zakladek i przytrzymania tkaniny tuz przy stopke sluzy mi dzielnie stary metalowy pilniczekdo paznokci,zrobilam sobie tez tablice inspiracji z plyty styropianowej obciagnietej tkanina(przypinam projekty,szkice,male wprawki itp.Zrobilam sobie tez mini podkladke do prasowania,by ciagle nie wstawac do deski.Namietnie tez zbieram pudelka po butach i plastikowe pojemniczki z przykrywka-swietnie sprawdzaja sie na guziczki,koraliki i inne

    OdpowiedzUsuń
  4. Ha! Ja też nie lubię zbędnych kosztów, ale lubię dobry sprzęt:) może to zakrawa na gadżeciarstwo, ale kto w sobie nie ma trochę małej sroczki, króra lubi wszystko co się świeci?:) http://ewaszyje.com/?p=351

    OdpowiedzUsuń
  5. Ha! Życie (i szycie) mi ratujesz tymi prasulcami i tutorialami! :-) Uwielbiam takie ułatwiające pracę przydasie. Nakładkę na żelazko mam, z dużymi szpulami jakoś sobie radzę, do prucia mam prujkę, a do przycinania obcinaczki, manekin zrobiłam sobie na miarę, oklejając się taśmą i właściwie go nie używam, ale te prasulce...! No bomba. I jakie proste do wykonania samodzielnie. Nie zrozumiałam tylko z filmiku, dlaczego wycina się trzy części (dwie białe i jedną ciemną). Czy autorka wypycha ścinkami dwie komory? Czy to daje jakiś lepszy efekt?

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy wie Pani gdzie można zakupić takie prasulce ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Renato, ja akurat swoje kupiłam na Amazonie Z dostawą do mojej kuzynki z Anglii:) proszę szukać tam, lub na etsy pod hasłem "tailors ham":)

      Usuń