poniedziałek, 29 stycznia 2018

Simplicity 1276 po raz pierwszy!

Zawsze wyjeżdżając poza Polskę, staram się przywozić nowe wykroje w ramach pamiątki. Czasami wybieram gazety, czasami książki, a czasami pojedyncze wykroje w kopertach. Ostatnio jednak pole wyboru zaczyna mi się kurczyć, bo na naszym rynku pojawia się coraz więcej szyciowych nowości.
 I nie jest to wyrzut! Wręcz przeciwnie-ogromnie mnie to cieszy.
Bo na przykład zawsze lubiłam wykroje Simplicity, ale każda szyjąca osoba wie, że ich zdobycie nigdy nie było ani łatwe, ani tanie. A teraz dzięki dziewczynom z Outletu Tkanin mam je wszystkie na wyciągnięcie ręki!

Nie wiem czy już mieliście okazję szyć z tych wykrojów? Bo w katalogu znajdziecie absolutnie wszystko! Ubrania proste do szycia i te wymagające już większego doświadczenia;dla kobiet, mężczyzn i dla dzieci; stroje karnawałowe, akcesoria do domu, zabawki dla dzieci i co sobie tylko wymarzycie. Kiedy pierwszy raz złapałam katalog w sklepie, przeglądałam go przez godzinę. Tydzień później-znowu przez godzinę. Kolejny raz-kilkadziesiąt minut... w tej chwili znam go na pamięć, a kiedy wieczorami kładę się spać - w głowie szyję te wszystkie projekty<3

Ale wracając na ziemię-ciągle w myślach szyć nie mogę, ani całego katalogu nie wyszyję, więc postanowiłam zacząć od sukienki stworzonej dla Simplicity przez Mimi G - amerykańską blogerkę, krawcową, konstruktorkę. A model 1276 jest absolutnie w moim stylu! 

 


Zanim jednak zdecydowałam się na wybór rozmiaru, a co za tym idzie-właściwej koperty, zgodnie z instrukcją porównałam swoje wymiary z tymi, które znalazłam na wykroju.


Ula i Gosia przygotowały dla swoich klientów 4 strony informacji o tym, jak właściwie zabrać się do pracy z wykrojami Simplicity. Dobrze zmierzona sylwetka, właściwie odczytane dane-miara ciała i miara gotowego ubrania, pozwolą na stworzenie świetnie dopasowanych ubrań. 
Wybrana przeze mnie sukienka, sprzedawana jest w dwóch różnie oznaczonych kopertach, podzielonych rozmiarami: H5 (6-14) i U5 (16-24). 
Po prawidłowym zmierzeniu się, wpisałam wszystkie dane w tabelkę z instrukcji i okazało się, że górę sukienki powinnam kroić w rozmiarze 44, a dół w 46. Sprawdziłam  jednak wymiary gotowego ubrania, a wiedząc że szyję z rozciągliwej dzianiny, zdecydowałam się na całość w rozmiarze 44. I to był strzał w dziesiątkę, bo ubranie świetnie leży.

Nie masz pewności czy poradzisz sobie z tym wykrojem(i pozostałymi z kolekcji Mimi)? Nie ma problemu! Zajrzyj na jej kanał na YouTube, gdzie znajdziesz serię filmików z instrukcjami szycia krok po kroku! Możesz je oglądać i zatrzymywać, aby wykonać daną czynność przy maszynie.
 Do tego, w środku koperty (każdego wykroju!) są karty z opisami i obrazkowymi instrukcjami szycia. To co na pewno ułatwia szycie, szczególnie osobom początkującym, to wydruk elementów wykroju. Każdy z nich znajduje się osobno na dużym arkuszu. Nie warto wycinać swojego rozmiaru, aby móc zachować możliwość korzystania z innych (nie zakładam, ze przytyjesz, ale może ktoś z rodziny zapragnie podobnej sukienki?;) ). Jednak czytelność i porządek na arkuszu pozwolą Ci na dokładne przeniesienie elementów sukienki na papier - i pójdzie Ci to zdecydowanie szybciej niż, przenoszenie elementów z zadrukowanego do granic możliwości arkusza Burdy. A do tego zaoszczędzisz sporo czasu, bo w Simplicity macie już gotowy, dodany w druku zapas-5/8 cala.

                                                                                                                                                                   
Jesteście ciekawi mojej sukienki? Też bardzo chciałabym Wam ją pokazać już dziś, ale dopiero na dniach uda mi się zrobić porządne zdjęcia. Najciemniejsza zima od kilkunastu lat, nie sprzyja domorosłym fotografom amatorom. Ale może to i dobrze, bo mogę Was zaprosić na bloga ponownie, już za kilka dni!

2 komentarze:

  1. Cześć,
    Uwielbiam gdy ludzie promują szycie. Im większa dostępność równych materiałów tym lepiej. :)
    Pozdrawiam,
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak! Też mnie to cieszy, a do tego-staram się w temacie promowania szycia zrobić co tylko mogę;) Dzięki!

      Usuń