niedziela, 11 lutego 2018

Co czytam? Co oglądam? Czego słucham?

Tak często opowiadam swoim kursantkom o tym gdzie szukam wiedzy, nowych inspiracji, ciekawych wiadomości, co czytam, co oglądam, czego słucham - że postanowiłam na ten temat stworzyć kilka wpisów. Jest tego całkiem sporo-źródełka z wiedzą są niewyczerpane, niektóre znane bardziej, inne mniej, a podzielę się z Wami moimi ulubionymi!
Pomyślałam więc, że zacznę od dwóch magazynów, które prenumeruję w formie wirtualnej. Jeden z nich to pewnie szerzej znane Threads, a drugim Seamwork - słusznie kojarzony z Colette.

Foto: Threads

Zaczynając pisać ten tekst, sprawdziłam kiedy rozpoczęłam prenumeratę Threads-okazało się, że pierwszy numer zamówiłam 4 lata temu! Nawet nie zdawałam sobie sprawy, że to już tyle czasu minęło... Może wynika to z faktu, że gazeta ukazuje się raz na dwa miesiące i nie wyczekuję aż pojawi się w kiosku, tylko dostaję powiadomienie na Ipadzie, a płatność (zupełnie niepostrzeżenie;) ) schodzi z mojego konta.
Gazetę czytam przy pomocy dedykowanej aplikacji-czytanie dzięki niej staje się o tyle łatwiejsze, że w tekście znajdziecie aktywne linki, które bezpośrednio będą Was przenosiły do wybranego artykułu (tytuły tekstów na okładce), wybranego sklepu (reklamy na początku gazety), czy strony WWW, która może uzupełnić poruszony temat. Na ostatnich stronach można natomiast obejrzeć w widoku 360 st. wybrane, prezentowane, opisywane wcześniej ubrania.

Ten magazyn jest naprawdę jedną z moich ulubionych kopalni wiedzy!
 Uwielbiam ich dział z poradami, które podsyłają czytelniczki:

Foto: Threads

Każdy numer dostarczy Wam również informacji o tkaninach: ich produkcji, konserwacji, metodach szycia, wykorzystania do konkretnych projektów. 

Foto: Threads

Mnóstwo pomysłów na dekorowanie ubrań, sposoby ich wykańczania, techniki szycia, sposoby na przerabianie i dostosowywanie formy, właściwe wykorzystywanie maszyny, recenzje wykrojów i… wiele, wiele innych tematów.

Foto: Threads

 Ciężko mi je przytoczyć w jednym zdaniu, ale jeśli szukacie profesjonalnej gazety, która miałaby przy każdym wydaniu pogłębiać Waszą wiedzę – Threads będzie najlepszą inwestycją! Ja za swoją ciągłą prenumeratę, która automatycznie się odnawia – płacę 21,99 zł za numer, co naprawdę wydaje mi się niezbyt wygórowaną ceną. Jeśli nie jesteście pewni, czy to gazeta dla Was, korzystając z aplikacji Issuu, możecie zajrzeć do archiwalnych numerów (za darmo). Starsze wydania (np. z 2001 roku) różnią się trochę tematyką  bo znajdziecie w nich dużo artykułów dotyczących haftu maszynowego i patchworku, a obecna wersja skupia się w 100% na szyciu ubrań. Da to Wam jednak pogląd na samą gazetę i na pewno pomoże przy podjęciu decyzji odnośnie zakupu.
Warto jednak pamiętać, że Threads, to nie tylko gazeta, ale też portal i kanał naYouTube! Na obu znajdziecie niezliczone ilości ciekawych artykułów i filmików z tutorialami. Na zachętę, zerknijcie na artykuł o naprężeniu nici i obejrzyjcie filmik o właściwym prasowaniu
.A teraz wstańcie od komputera, odłóżcie telefon/tablet na bok i zróbcie sobie herbatę, kawę… co kto woli, bo jestem pewna, że odwiedzając Threads pierwszy raz, przepadniecie na naprawdę dłuższą chwilę.

Foto: Seamwork

Jeśli chodzi o Seamwork, to prenumeruję go dopiero od kilku miesięcy. Najpierw szyłam ubrania na bazie wykrojów Colette, stając się zarazem ich fanką, a potem odkryłam wydawany przez nich magazyn. Seamwork, to nie tylko wiedza, podana w odpowiadającej mojej estetyce oprawie, ale także nowe wykroje do każdego wydania. Wykupując „prenumeratę” macie do wyboru  dwie opcje: magazyn z jednym żetonem na do wykorzystania na wykrój, lub z dwoma. Za żetony możecie kupować także wykroje stworzone do poprzednich numerów, bo nie tylko wykupujecie nowe wydania, ale dostajecie również dostęp do tych archiwalnych.
Możecie też sumować swoje żetony, które pozwolą Wam na kupowanie (droższych) wykrojów Colette. I tak np. numer z grudnia 2016 bazuje na dwóch sukienkach: Ida i Willie

Foto: Seamwork

Znajdziecie więc dokładny opis obu, ich rysunki techniczne, sposoby na ich przerobienie i urozmaicenie, porady z jakich tkanin je tworzyć.

Foto: Seamwork

 W jednej z wersji, Ida uszyta jest z aksamitu, więc czeka na Was ciekawy artykuł o samym materiale: jak o niego dbać, jak kroić, jak szyć.

Foto: Seamwork

Ale w ramach inspiracji, w Seamwork przeczytacie też historie ciekawych ludzi, których życie związane jest z modą i szyciem-a to może zawsze dać Wam impuls do działania, tak jak co miesiąc daje mi;)

 jeśli żadna z moich ulubionych propozycji nie przypadłą Wam do gustu – zajrzyjcie jeszcze tutaj:

Czytujecie jakieś krawieckie czasopisma? Dajcie znać jakie, chętnie poznam coś nowego!
Agata

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz